Velkommen

Velkommen til Tisvilde Naturbørnehus - vores nye navn og profil

Tisvilde Naturbørnehus er en selvejende integreret institution med både vuggestue og børnehave.

Vi ligger dejligt placeret midt i Tisvilde, tæt på skov og strand og dejlige grønne arealer omkring os.

Vi har fokus på naturen og alt hvad vi kan bruge den til i vores pædagogiske dagligdag. Vi elsker at være ude, vi tager på ture i lokalområdet og vi nyder al den plads vi har om vores eget hus. Vi vægter respekt for naturen højt og vi mener det er vigtigt, at børnene får en oplevelse af, at der er "højt til loftet"- man kan få lov og lege vildt på vores skønne kuperede legeplads med motorikbane, træstammer, gynger og rutsjebaner og man kan trække sig og være i ro i en af de mange hyggelige kroge vi også har.

Relationen mellem barn og barn og barn og voksen er vigtig i barnets hverdag. Det er relationen der giver tryghed til udviklingen af det lille barn. Barnets deltagelse i børnefællesskaber er med til at udvikle barnets selvbestemmelse og det er her der bliver skabt sammenhæng mellem barnets handlinger og holdninger, så det giver værdi for barnet og for børnefællesskabet.

Leg, læring, samspil og dannelse er begreber vi har med i vores pædagogiske overvejelser, når vi tilrettelægger barnets hverdag.  Vi ønsker en overskuelig struktur, så barnets kan mestre og udvikle sig i en tryg ramme og vi giver mulighed for den frie leg, hvor børn gennem deres samspil udvikler samhørighed, kammeratskaber og gode oplevelser.

Vi er selvejende og det betyder stor medbestemmelse. Det giver sig udtryk i en aktiv forældrebestyrelse, som spiller en stor rolle i personalets og børnenes daglige trivsel. Vi vægter lokalsamfundet og børnefællesskabet med Sct. Helene Skole højt og vi tror det giver børnene en følelse af tryghed, at de kender skolen og det lokale liv, når de skal videre herfra.

Vi byder dig hjerteligt velkommen i Sandslottet!