Opstart i vuggestuen

Vi vil meget gerne have I kommer og besøger os inden i starter. Her får i en rundvisning, samt svar på de spørgsmål i skulle have, og vi får hilst på hinanden.

Indkøring i vuggestuen, tager oftest mellem 7-14 dage alt efter hvor tryg jeres barn føler. Vi tager det i barnets tempo.

De første par dage, er I her sammen med barnet. De følgende dage kan I trække jer mere og mere, hvis jers barn viser det kan klare det. Første gang måske ti minutter, og så en halv time næste dag osv. Det er vigtigt, at I siger farvel til barnet når i går, så de lærer at selvom I siger farvel, kommer I igen. Vores erfaring er, at de fleste indkøringer tager mellem 7-14 dage, men alle børn er forskellige, og vi samarbejder tæt sammen med jer om at få den bedste start på vuggestuelivet.

Hvis i kan, skal I give barnet korte dage i starten, da han /hun nok er meget træt efter alle de nye indtryk.

Dagsrytmen i vuggestuen

6.30-7.30: Modtagelse i børnehavens fællesrum og tilbud om morgenmad

7.30-8.00: Vi går ned i vuggestuen

9.00-9.30: Børnene samles på egen stue, vasker hænder og alle tilbydes lidt brød og frugt/grønt. Vi synger eller læser.

9.30-.10.45: Leg/aktiviteter inde eller ude

10.45-11.30: Vasker hænder og spiser på egne stuer.

11.30-12.00: Sovetid: børnene øver sig i selv at tage sit tøj af, bliver skiftet og puttet ude.

12.00-14.00: Personalet afvikler pause. Middagssøvn-børnene tages op når de vågner, bliver skiftet, leg på stuen.

14.00-15.00: Madpakketid hvor børnene på skift tilbydes deres eftermiddagsmad.

15.00-16.30: Leg på legepladsen. TAK FOR I DAG :-)